Lomanviettopaikka Länälä

"Talvitauolla 30.4.2021 saakka"

Olemme saaneet piha alueiden uudistamisen hankkeeseen maaseuturahaston tukea Leader Vesuri-ryhmän kautta.

Huom! Länälän piha alueilla on tällä hetkellä käynnissä kaivuutyöt. Alueella aiheetonta liikkumista pyydetään välttämään.

Osastollamme on lomanviettopaikka Länälä Koskenpään Pettämän rannalla. Osoite on Länäläntie 82, Koskenpää. Päärakennuksen tupaantuliaisia pidettiin 1982 jonka jälkeen tapahtumia on riittänyt. Myöhemmin tontille on rakennettu myös rantasauna sekä varastorakennus.

Olemme halunneet pitää paikan siistinä ja kotoisana yksinomaan jäsentemme käytössä ja siksi vuokraamme paikkaa ainoastaan jäsenillemme.

Vuonna 2015 aloitimme paikan nykyaikaistamisen ja remontoimme sisätilat tuoden lisää valoa ja pistämällä koko keittiön uusiksi. Vuoden 2016 alussa menimme niinkin pitkälle, että kovan maineen saaneet kerrossängyt heitettiin kierrätykseen ja tilalle muuttivat vuodesohvat jotka takaavat vuokralaisille kotoisat unet. Makuupaikkoja löytyy siis 6 henkilölle. Peitot ja tyynyt tarjoaa yhdistys.

Myös pihaa on avarrettu puita kaatamalla, eikä auringon ottoon tarvitse mennä enää naapurin tontille, vaan se onnistuu hyvin vaikkapa rannalla loikoillen. Järvimaisemat jopa grillipaikalta ja talon sisältä.

Liiterissä on aina puita ulkosaunan ja takan lämmittämiseen joten kylmyyttä ei tarvitse pelätä. Kun pidämme yhdessä paikat kunnossa, on paikasta iloa myös seuraaville käyttäjille.

Vuoden 2020 lopussa päätimme laittaa piha-alueet kuntoon ja rakentaa rantaan kunnollisen ja turvallisen kulkureitin. Hankkeeseen olemme hakeneet maaseuturahaston tukea Leader Vesuri-ryhmän kautta. Tarkoitus olisi saada piha kuntoon 2021 Länälän avaukseen.

Otamme mielellämme jäseniltä vastaan ehdotuksia miten voisimme lisätä viihtyvyyttä vapaa-ajanviettopaikassamme.

Länälän vuokrausta hoitaa Koskenpään Hirsibaarilla Katja Linden p. 0405723715

Muissa Länälää koskevissa asioissa ota yhteyttä

emäntäämme Maija-Liisa Perälään p. 050 5663192 tai isäntä Taito Perälään p. 040 8569092

Länälässä on alkanut kattava pihojen kunnostus projekti . Lisäilemme tänne kuvia ennen ja jälkeen projektin. Rantaan menevä kulkureitti syksy 2020