Lomanvietto- paikka Länälä

Olemme saaneet piha alueiden uudistamisen hankkeeseen maaseuturahaston tukea Leader Vesuri-ryhmän kautta.

Osastollamme on lomanviettopaikka Länälä Koskenpään Pettämän rannalla. Osoite on Länäläntie 82, Koskenpää. Päärakennuksen tupaantuliaisia pidettiin 1982 jonka jälkeen tapahtumia on riittänyt. Myöhemmin tontille on rakennettu myös rantasauna sekä varastorakennus.

Vuonna 2015 aloitimme paikan nykyaikaistamisen ja remontoimme sisätilat tuoden lisää valoa ja pistämällä koko keittiön uusiksi. Vuoden 2016 alussa menimme niinkin pitkälle, että kovan maineen saaneet kerrossängyt heitettiin kierrätykseen ja tilalle muuttivat vuodesohvat (3 kpl) jotka takaavat vuokralaisille kotoisat unet. 2023 vastasimme vuokralaisten pyyntöön ja hankimme runkopatjasänkyjä 4 kpl. Makuupaikkoja löytyy siis 10 henkilölle. Peitot ja tyynyt tarjoaa yhdistys.

Myös pihaa on avarrettu puita kaatamalla, eikä auringon ottoon tarvitse mennä enää naapurin tontille, vaan se onnistuu hyvin vaikkapa rannalla loikoillen. Järvimaisemat jopa grillipaikalta ja talon sisältä.

Ulkosaunan yhteyteen rakensimme terassin 2022 ja laituri uudistettiin 2023

Liiterissä on aina puita ulkosaunan ja takan lämmittämiseen joten kylmyyttä ei tarvitse pelätä. Kun pidämme yhdessä paikat kunnossa, on paikasta iloa myös seuraaville käyttäjille.

Vuoden 2020 lopussa päätimme laittaa piha-alueet kuntoon ja rakentaa rantaan kunnollisen ja turvallisen kulkureitin. Hankkeeseen olimme hakeneet maaseuturahaston tukea Leader Vesuri-ryhmän kautta. Tarkoitus oli saada piha kuntoon 2021 Länälän avaukseen, mutta lopullinen valmistuminen toteutui 2022 alkuvuodesta.

Uudistusten myötä päätimme avata vuokrausmahdollisuuden kaikille halukkaille.

Otamme mielellämme jäseniltä vastaan ehdotuksia miten voisimme lisätä viihtyvyyttä vapaa-ajanviettopaikassamme.

Vuokrausta hoitaa Sari Salonen ma- pe klo 9-11 p.040 2525961
Avaimen lukkokoodin saa maksun yhteydessä

Länälää koskevissa asioissa ota yhteyttä

Sari Saloseen p. 040 585 6883 tai Tiina Alttiin p. 050 330 3768